• Vier geautomatiseerde systemen om je bedrijf op te schalen!

     

     Er komt een tijd wanneer jij als ondernemer realiseert, dat je niet alles zelf kan doen! 

    Hoe zou het zijn als alle processen in je bedrijf gewoon doorgaan, zonder dat je in je bedrijf aanwezig hoeft te zijn. Dus terwijl je weer eens op een weekendretraite bent, in de zomer op het strand ligt of in een luxe spa van je favoriete arrangementen geniet. 

    Zeker, als je net begonnen bent, ben je echt de 'chef-kok, de ober en tegelijkertijd ook de bordenwasser'. Hoe meer het bedrijf groeit, hoe pijnlijker het besef soms wordt dat je naarstig probeert om van alles zelf te doe. Je voelt

    • Frustratie (wanneer belangrijke taken niet worden gedaan en deadlines worden gemist)
    • Opgebrand (wanneer je nu nog 10 uren op een dag werkt)
    • Overweldigend (als je to-do lijst langer is aan het einde van de dag dan het was aan het begin)

    Er zijn veel manieren om deze “business groeistress” te bestrijden, en één van de beste oplossingen is automatisering. Stel je voor een volledig ‘niet handmatig’ systeem dat voor jou werkt, ook als je een afgelegen berg wandelt of in een luxe wellness hotel slaapt.

    Maar een nog betere reden om te automatiseren is: je kan je bedrijf op deze manier opschalen. Denk eraan, hoe minder handmatig werk je hoeft te verrichten, hoe meer tijd je over hebt voor opdrachten die geld binnen doen stromen, zoals netwerken, marketing, acquisitie. Meer werken aan je bedrijf in plaats van werken in je bedrijf.

    Dus wat kan je automatiseren?  Bijna alles, maar beginnen met:

    Het creëren van content

    Voordat ik begin met bloggen heb ik altijd eerst inspiratie nodig, anders krijg ik geen enkele letter op papier. Je probeert zo consequent mogelijk te zijn; je hebt jezelf beloofd om op die ene dag, 2 – wekelijks een blog te plaatsen. Maar waar is je inspiratie…die moet je toch eerst zien te vinden; zeg dus maar “dag” tegen het boek dat je van plan was uit te lezen vanavond. Het gaat "em” niet worden vandaag.

    Je besteedt al je aandacht aan het creëren van inhoud voor je blogs of gastblogs, YouTube, sociale media en andere kanalen. Van al dat creëren van nieuwe content houdt je weinig tijd over om daadwerkelijk te werken met je klanten of de klanten die je probeert aan te trekken.

    Besteed dit uit. Virtual assistenten die bloggen, die aan één woord genoeg hebben en het leuk vinden om te schrijven zijn er genoeg. Stap dus nu uit deze eindeloze ‘frustrerende’ trein! Je zult uiteindelijk blij zijn dat je die stap genomen hebt.

    Verzenden van e-mails

    Wat gebeurt er op dit moment als een nieuwe klant zich heeft ingeschreven op je maillijst of als een klant jouw product heeft gekocht? Zitten ze gewoon in de wacht op je lijst totdat jij tijd hebt om hen een ​​e-mail te sturen?

    Terwijl elke e-mail die je verstuurd van belang is - met name in tijdgevoelige promoties – moet je ook een reeks aan e-mails via een autoresponders opstellen om:

    • je nieuwe abonnees te verwelkomen en ze helpen hun weg te vinden rond je website (en jouw aanbod/producten)

    • je kopers te koesteren, zodat ze weten dat ze op de juiste plaats zijn

    • extra aanbiedingen te maken op basis van wat iemand al gekocht heeft of interesse voor getoond heeft

    En het beste? Zodra jouw autoresponder ingesteld is, blijft het werken, zelfs als je er niet bent.

    Sociale Media

    Ja, het is belangrijk om persoonlijk (jezelf te laten zien) te zijn en daarvoor sociale media in te zetten. Maar dat betekent niet dat je in Facebook moet inloggen om gewoon een link naar je laatste blog of YouTube-video te plaatsen. Automatiseer dat soort updates en bespaar jezelf uren tijd per maand.  Gebruik hiervoor bijvoorbeeld Hootsuite of Buffer.

    Het beheren van je agenda

    Als je klanten, partners, een team hebt, vaak wordt gevraagd om interviews te geven of om te spreken, dan is een geautomatiseerde agenda een must. In plaats van eindeloos heen en weer te e-mailen om te proberen om een geschikt tijdstip te vinden voor een afspraak, stuur je hen gewoon een kalenderlink toe (van bijvoorbeeld Timetrade of Calendly) en laat jij de klant, projectmanager of iemand anders een tijdstip kieze, welke voor hen werkt. Dat kan ook met een link op de website. Jouw afspraak wordt automatisch weergegeven in je agenda en je krijgt zelfs herinneringen (als je agenda dat ondersteunt).

    Er zijn tientallen opties om elk aspect van je onderneming te automatiseren. Naarmate je groeit, vind je nieuwe en betere tools om alles soepeler te laten verlopen. Vooralsnog zal de uitvoering van deze vier ideeën alleen al elke maand veel tijd besparen.

    Heb je hulp of advies nodig bij het uitzoeken en kiezen welke tool voor jou het meest geschikt is neem dan gerust CONTACT met mij op.